Våren på Hamrén har börjat i rasande takt med flera spännande nya projekt, men även lika spännande lanseringar! Nu är det dags att fira inte mindre än fyra lyckade projekt tillsammans med både gamla trogna kunder och nya partners. Läs mer om respektive projekt nedan!
Ett ännu skarpare Arris
Vår gamla kund Arris, experter i Cost Management inom byggbranschen, som vi tidigare hjälpt till med branding, webb och även tryck, återkommer för en uppdatering av hemsidan till den senaste tekniken. Fokus i arbetet ligger på användarvänliga lösningar som gör att kunden på egen hand kan redigera och administrera hemsidan på ett enklare och effektivare sätt.
Förutom en optimering bakom skalet har vi också gjort några designändringar, exempelvis tidslinjen på startsidan som visualiserar (med bland annat custom ikoner!) Arris process och erbjudande genom byggprojektets hela livscykel.
Ett ännu grönare Colmec
Från en av våra äldsta kunder, Colmec, kommer ett nytt, framåtblickande initiativ — Colmec Circle siktar på att genom återvinning av däck bidra till en cirkulär ekonomi där allt insamlat material kan återvinnas.
Colmec Circle presenteras med hjälp av en enkel, men effektfull one-page hemsida där vi stödjer det viktiga budskapet med ikoner och rörliga infografiska element som gör innehållet mer spännande och lättare att ta till sig.
Ett ännu mer designstarkt Kontor Ett
Inredningsstudio, showroom, butik och inspiration — flera identiteter samlas under samma Kontor Ett tak och konkretiseras på företagets nya hemsida, en ”klassiker i ny kostym” som kombinerar retro och modernt i ett dynamiskt, designstarkt paket, precis som verksamheten den speglar.
De kreativa designlösningarna stöds av användarvänliga redigeringsverktyg som gör det lättare för kunden att administrera olika typer av innehåll (projekt, tjänster, varumärken etc.) och som även bidrar till en lättnavigerad, tydlig hemsida som är både informativ och inspirerande.
Ett ännu mer inspirerande Smak av Gotland
I början av året berättade vi om vårt spännande samarbete med Gotlands Slagteri och Svenskt butikskött, initiativtagarna bakom Klimatsmartare kött, ett samarbete som nu fortsätter med en omarbetning av hemsidan för varumärket Smak av Gotland.
En optimerad navigation för lättare tillgång till information om produkter och recept (som även speglas i lätthanterliga redigeringsverktyg bakom skalet) samt en ny design som lägger fokus på iögonfallande innehåll bidrar till en informativ, inbjudande, men framförallt inspirerande hemsida.
Behöver du också en helt ny hemsida eller vill fräscha upp din nuvarande?
Hör av dig till oss, vi berättar gärna mer om våra flexibla, användarvänliga, tillgängliga hemsidor!