Ensotech har 30 års erfarenhet av att se till att verksamheter får kontroll över elinköp med hjälp av Ensotechs innovativa digitala lösningar och expertis. Ensotech är ett konsult- och techbolag med en unik B2B-lösning för industrier och offentliga verksamheter. Ensotech har växt fram ur samarbete med kunder och fortsätter utvecklas i samarbete med sina kunder. På så vis är Ensotech en kundnära organisation som vet att lösningarna och tjänsterna de utvecklar ger maximalt kundvärde – vilket de brinner för att skapa!
Utveckling med stort kundfokus.
För Hamrén handlade det om mer än bara ett visuellt omtag på deras befintliga hemsida av bilder och texter. Ensotech kände inte igen sig i förra webben och upplevde att kunderna inte heller kände igen hur erbjudandet presenterades. Syfte och underlag för den nya hemsidan har tagits fram i samarbete med Ensotechs kunder. Under projektets gång har vi guidat och peppat kunden att hitta riktning, utveckla och bygga ett starkare varumärke. Vi har varit ett stöd under Ensotechs intervjuer med kunderna och säkerställt att ensotech.se är sökordsoptimerad. Målet har varit att ta fram en hemsida med en logisk webbstruktur och som lätt för målgruppen att hitta.
”Fantastiskt engagemang i designarbetet, de lärde känna vår verksamhet på djupet och tog sedan fram en design som matchade oss perfekt!”
Lovisa Rendert, Sales Engineer, Ensotech
Färger
De behövde även fler färger att implementera i Ensotechs egna system. Vi såg behovet och möjligheten av att kunna separera innehåll i olika block för att hålla längre texter visuellt intressanta i bland annat nyheter så väl som case. Med utgångspunkt från den mintgröna tog vi fram en ny färgpalett. De primära färgerna är gröna för Ensotechs huvudfokus på hållbarhet. Med kompletterande färgerna ger det mer liv och dynamik för innehållet. Det finns ett rosa, blått och grönt tema, dessa kan i sin tur varieras i ljust respektive mörkt utförande.
Grafiska element
Rundade hörn, bilder med toning och att använda mer ikoner i layouten skapar tillsammans ett mjukt och personligt intryck som känns välkomnande men samtidigt strukturerat och lättnavigerat. För att göra tonplattorna mer intressanta skapade vi också en linjegrafik – i tre olika utföranden som kan speglas eller justeras i färg till aktuell layout vare sig det är hemsidan, presentationer eller i bilder för sociala medier.
Typografi
Teckensnittet är valt för att vara tillgängligt och för att passa Ensotechs logotyp såväl som utseendet i deras EST-system.