Byrån mot diskriminerings satsning Koll på jobbet lär ungdomar på yrkesförberedande skolor om vilka rättigheter och regler som finns i deras bransch.
Lekfull form
Detta roliga uppdrag innebar att vi fick ta fram varumärkesidentitet och landningssida för Koll på jobbet. Resultatet är en lekfull form inspirerad av den unga och mångfacetterade målgruppen.
I formspråket har vi använt mycket Emojis, bland annat har vi slagit ihop hjärtat och den starka armen för att skapa symbolen i logotypen. De starka färgerna samspelar med ett lättförståeligt språk som ger sidan ett ungdomligt intryck.
Tack till James Frempong och Ellen Söderström för ett gott och kul samarbete på detta viktiga projekt!
Tryck här för att se sidan live>>>
Kan vi hjälpa till?
Behöver ditt företag en ny hemsida, fräscha upp det grafiska formspråket eller kanske en intressant artikel som drar besökare? Kontakta oss idag!