"Nytag för att återspegla visionen First in knife gate solutions." Så såg briefen ut när Stafsjö Valves hörde av sig om ett samarbete kring en ny webbplattform. För att stärka Stafsjös ambition att vara en teknisk världsledande inom sitt segment, valde vi att tänka om kring hur en hemsida kan användas. Så här såg det ut när vi på Hamrén tog fram en ny webbplats för Stafsjö Valves, med fokus på navigation och innovation.
Pålitlighet sedan 1666
Stafsjö Valves historia sträcker sig hela vägen tillbaks till år 1666. På den tiden stod kanoner på agendan, och man levererade till bland annat Svenska Ostindiska Companiet. Även om företaget sedan länge svidat om till ventiler, sker både utveckling och produktion än idag på samma plats där allt en gång startade – i just Stavsjö. Idag har Stafsjö leverantörer runt hela världen och erbjuder högkvalitativa skjutspjällsventiler under parollen ”First in knife gate solutions”.
Horisontellt flöde inspirerad av ventiler
Att framhäva företagets anor var en självklarhet, men att visa på förmågan till teknisk innovation kändes minst lika viktig. Stafsjo.com är företagets främsta säljplattform, och redan där ville vi synliggöra Stafsjös tekniska expertis genom att göra något annorlunda. Inspirerade av skjutsjällsventilen, som reglerar flöden genom tillslutning, valde vi att vända navigationen: från den traditionella, vertikala till nytänkande horisontell.
Snabbare produktnavigation
För att göra det ännu enklare – och snabbare! – att hitta rätt bland Stafsjös produkter utvecklade vi en produktöversikt med både bild och textbeskrivning.
Häng med Stafsjö in i framtiden!
Vill du starta ditt projekt med oss?
Hör av dig, så hjälper vi dig från idé till lansering!