Designlyft och enklare navigering på hemsidan, speciellt i mobilen. Det har vi tagit fasta på i arbetet med Gasolfyllarnas nya hemsida. Tillsammans med Gasolfyllarna har vi nu arbetat fram en uppdaterad version av deras webb, anpassad för deras nuvarande behov och framförallt med nya tekniska lösningar. Lösningar som underlättar både för besökarna på hemsidan och vid administration av innehållet.
Anpassade ingångar för privatpersoner och företag
Gasolfyllarnas kunder är uppdelade i två kundsegment: privatpersoner och företag. Därför har vi både i huvudmenyn samt på startsidan delat upp dessa målgrupper, för att respektive grupp så enkelt som möjligt ska hitta den information de söker efter. För att Gasolfyllarnas kunder enkelt ska hitta till rätt ombud, samt veta vad de olika ombuden erbjuder, har listorna med fyllningsstationer och återförsäljare delats upp. Dessutom har vi tagit fram en tydligare och mer lättanvänd karta.
Fler färger och nya ikoner
Den orangea färgen som tidigare använts har vi behållt, men istället för att komplettera med enbart svart och vit, så har några komplementfärger lyfts in. Vi har arbetat fram mönster för att skapa mer liv i designen och ge möjlighet att använda fler grafiska element över olika plattformar. För att förtydliga de två kundsegmenten ännu mer har vi även tagit fram anpassade ikoner för fyllningsstationer respektive återförsäljare. Egna ikoner tycker vi ger designen ännu mer personlighet.
Hemgasol och säker hantering av gasol
Under det senaste året har hemleverans av produkter blivit mer efterfrågat (av förklarliga skäl) och i Stockholmsregionen är det nu möjligt att beställa hemkörning. Dessutom går det att köpa massvis av gasolrelaterade produkter i Gasolfyllarnas webbshop.
På hemsidan går det förutom att ta del av kontaktuppgifter och information om tjänster att hitta säkerhetsinformation, vilket såklart är mycket viktigt när det kommer till gasol. Gasolfyllarna arbetar hårt för att vara ledande i branschen när det gäller just detta. För att göra denna information så läsbar som möjligt, har vi delat upp texterna och inkluderat fler rubriker i designen, allt för en enklare läsning.
Vi har har redan nya projekt på gång tillsammans med Gasolfyllarna och ser fram emot det fortsätta samarbetet!