Ett svenskt varumärke där känsla, kreation och kvalitet står i första rummet. Vars vision är att med sina produkter skapa rofylldhet i hemmet genom att hotellkänslan har fått flytta in. När vi fick i uppdrag att skapa Sérénités visuella identitet var uppgiften att positionera dem som ett exklusivt varumärke där känslan av harmoni och lugn står i fokus. Där betraktaren får känslan att fly vardagen, och komma hem med Sérénité.
Resultatet skapades utifrån en känsla.
“Tänk dig ljudet av en stilla vind. Morgondimman som lättar i solens första strålar. Doften av dagens första kaffe. Och känslan av att krypa ner i en bäddad säng med nytvättade lakan.”
På Sérénité står känslan i centrum. Det är en blandning av exklusivitet och lugn, komplexitet och enkelhet. Och rofylldhet, framförallt. Med mjuka rörelser i teckensnitt och mönster kombinerat med djupa kulörer med monokroma inslag skapas en känsla av exklusivitet, eftertänksamhet och stillhet.
Escape to Sérénité
Teckensnittet för rubriker för tankarna till dimma som rör sig i en stilla vind. Formerna rör sig mjukt och komplext samtidigt som de står stadigt på sina klackar, vilket ger teckensnittet en tidlös och unik personlighet. Brödtexten har i kontrast rakare former. Ett teckensnitt som med sina öppna och mjuka former både är inbjudande och lättläst.
Fyllig latte, krispiga lakan och dynamiska inslag
Kulörerna vi valt för tankarna till morgonkaffe och vita, krispiga lakan. Kulören “dynamic season” varierar beroende på säsong och kollektion, för en dynamisk och flexibel färgpalett.
Moln av morgondimma
Böljande moln av morgondimman och veckiga krispiga lakan är inspirationen bakom de upprepande mönster i Sérenités varumärke.
Subtil apostrof som signatur
Vill du fly till Sérénité?
Ny hemsida kommer snart!